یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی در دیدار با حجت‌الاسلام نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر ضرورت پاسخگویی عالمانه به شبهات، گفت: جوانان در معرض هجمه های فرهنگی قراردارند و این مسئله، ماموریت طلاب و روحانیون را خطیر تر از گذشته کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در دیدار با حجت‌الاسلام نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه نقش بسیار مهمی در پاسخگویی به شبهات  مردم به‌خصوص نسل نوجوان و جوان دارند و باید به این نقش اساسی توجه بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید ارتباط مدارس علمیه قزوین با آحاد مردم بیشتر شود و طلاب و روحانیون بیش از همه باید با حضور در مساجد و دیدارهای چهره به چهره بتوانند بیشتر در بین مردم و جوانان حضور داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدی حوزه استان این است که طلاب و روحانیون با حضور در مساجد استان بتوانند از نزدیک علاوه بر پاسخگویی عالمانه به مسائل دینی، به شبهاتی که از طرف دشمنان به منظور اختلاف افکنی در جامعه ترویج پیدا می‌کند نیز پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه التفاتیه با مدیریت جدید توانسته برنامه‌هایی در رابطه با جذب جوانان و برگزاری کلاس‌های معرفتی و قرآنی را باجدیت دنبال نماید و امیدواریم دیگر مدارس علمیه نیز در این راستا عمل نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی همچنین از برگزاری کلاس‌های نهج‌البلاغه و کلاس‌های قرآنی در مساجد استان خبر داد و یادآور شد: با همکاری طلاب و روحانیون برجسته در حال برگزاری کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه در استان هستیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به پذیرش جدید طلاب در سال جاری هم اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل استقبال علاقه‌مندان به دروس حوزوی و با همکاری و هماهنگی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور به‌زودی از جوانان علاقه‌مند به دروس حوزوی در استان ثبت نام به عمل می‌آید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha